,

واکنش های رزین تبادل یونی حین تماس با آب

واکنش های رزین تبادل یونی حین تماس با آب

در سیستم های تصفیه آب از رزین ها برای جداسازی یون هایی که سبب ایجاد سختی آب شده اند استفاده می شود. این رزین ها در مخازن سختی گیر قرار می گیرند و حین تماس با آب شروع به کار می کنند.

برای درک این قضیه که رزین های تبادل یونی چگونه کار می کنند و منجر به تولید آب نرم می شوند ابتدا بهتر است اصول واکنش های تبادل یونی را کاملا درک کنید. تبادل یون بین ذرات رزین و یون های موجود در آب صورت می گیرد.

به صورت کلی تبادل بین یون های آب و رزین ها مبادله ای برگشت پذیر از ذرات باردار یا یون ها با یون هایی هستند که بار مشابه دارند. در واقع این اتفاق زمانی رخ می دهد که یون هایی که در ماتریکس رزین وجود دارند به طور موثری جای خود را با یون هایی که بار مشابه دارند و در اطراف محلول موجود هستند، جایگزین می کند.

به بیان دیگر بین رزین های جامد و یک مایع که در صنعت تصفیه آب و فاضلاب، آب است فرآیند مبادله برگشت پذیر بین یون های هم بار اتفاق می افتد.

در مخازن تبادل یونی حاوی رزین ها، آب به صفحات رزین اضافه می شود و این امکان فراهم می گردد تا در بین رزین ها جریان یابند. هنگامی که آب بین رزین ها به حرکت در می آید یون های موجود در محلول جابه جا می شوند و با گروه های کاربردی از طریق جذب الکترواستاتیکی مشترک اتصال ایجاد می کند.

دقت داشته باشید که هرچقدر اندازه یون ها بزرگتر باشد و ظرفیت بالاتری داشته باشند، تمایل آنها برای ایجاد پیوند با یون ها بیشتر خواهد شد.

واکنش های رزین تبادل یونی حین تماس با آب

واکنش های رزین تبادل یونی حین تماس با آب

شرکت کاسپین ارتباط عرشیا کمپانی ccra پیشگام در ارائه خدمات آب و فاضلاب، طراح و سازنده انواع دستگاه های تصفیه آب اعم از خانگی، نیمه صنعتی، صنعتی وتهیه و توزیع انواع فیلترهای کارتریج در اندازه های متفاوت و قطعات و لوازم یدکی، آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی می باشد.

ccra با تامین قطعات ولوازم یدکی دستگاه تصفیه آب برند و انواع فیلتر دستگاه تصفیه آب به صورت کاملا اصل و اورجینال و با کادری مجرب و کار آزموده در اسرع وقت آماده خدمت رسانی بصورت حضوری درمحل شما مصرف کنندگان محترم , آمادگی خویش را اعلام می دارد.

جهت سفارش و خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب اینجا را کلیک نمایید.

جهت هرگونه سفارش وخرید با شرکت تماس بگیرید.

تلفن تماس: ۶۵۵۲۲۹۲۳-۶۵۵۲۲۹۶۳-۰۲۱           همراه: ۰۹۳۶۴۸۴۸۹۲۰-۰۹۱۲۲۹۷۲۰۹۱

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
کاسپین ارتباط عرشیا
راه های ارتباطی:
موبایل مدیریت: 09122972091
تلفن پشتیبانی: 09120336456
شماره تلفن ثابت:02165522963
شماره فکس:02165522923
پاسخگویی تلگرام: 09120336456
پاسخگویی واتس اپ: 09120336456